آژانس مسافرتی و تور های تفریحی زیما سفر پارس

زیما سفر پارس، مجری تورهای گوانجو چین، تور تایلتد، تور مشهد، تور کیش، تور گرجستان، تور دبی و سایر نقاط ایران و جهان

آژانس مسافرتی و تور های تفریحی زیما سفر پارس

زیما سفر پارس، مجری تورهای گوانجو چین، تور تایلتد، تور مشهد، تور کیش، تور گرجستان، تور دبی و سایر نقاط ایران و جهان

راهنمای حمل و نقل در تایلند - قسمت سوم

راهنمای حمل و نقل در تایلند - قسمت سوم

راهنمای حمل و نقل در کشور تایلند و تور تایلند - قسمت سوم

توک توک و سه چرخه (Samlors)

یک راه سرگرم کننده برای سفرهای کوتاه، موتورهای Tuk-Tuks دارای سه چرخ و دو طرف باز هستند و به اندازه سه مسافر ظرفیت دارند - هرچند اغلب سعی می کنند افراد بیشتری را در خود جای دهند. شما می توانید در کنار جاده یک توک توک پیدا کنید که راننده آن منتظر مسافر است یا برخی از هتل ها توک توک های خاص خود را دارند - هتلی که من در آن سال گذشته در بانکوک اقامت داشتم، خدمات توک توک را به صورت رایگان در اختیار مهمانان هتل قرار می داد.

Samlors نسخه های غیر موتوری از توک توک ها هستند. این اقلام در Chaing Mai و Chiang Rai رایج هستند، این سه چرخه های تاکسی جالب و ارزان هستند. زمانی که من در سال گذشته در چیانگ مای بودم، از معبد ها با این سه چرخه ها بازدید کردم. این موارد را نیز می توانید در کنار جاده بیابید، یا از طریق هتل یا شرکت تفریحی خود رزرو کنید.

به قصد سفر تفریحی و کاری زیما سفر پارس با  تور تایلند  همراه شماست. از صفحه  تور تایلند  دیدن فرمایید.

تاکسی موتور سیکلت در تایلند

بیش از 186،000 تاکسی موتور سیکلت ثبت شده در تایلند وجود دارد. سریع تر از توک توک هستند، آنها یک روش جالب برای سفر در اطراف شهر، بازدید از یک جزیره، بازدید از پارک های ملی، و یا دستیابی به جاذبه های خارج از مسیر هستند.

رانندگان معمولا جلیقه های نارنجی را با اعدادی روی آنها می پوشانند. برای استفاده از آنها، به یک راننده در حال انتظار نزدیک شوید. برای ایمنی بیشتر، بهتر است بدون چمدان سوار آنها بشوید و یا فقط یک کوله پشتی کوچک به همراه داشته باشید. اگر شهر را ترک کرده یا به مناطق حومه ای برسید، کرایه ها گران تر می شوند.

آگاه باشید: Uber و سایر سرویس های تاکسی آنلاین مبتنی بر موتور سیکلت با دستور مقامات حمل و نقل در سال 2016 متوقف شدند. رانندگانی که اکنون این سرویس را ارائه می کنند در معرض خطر جریمه یا از دست دادن مجوز خود قرار دارند.

اجاره خودرو در تایلند

در خارج از شهر، وسایل نقلیه شخصی راه مناسبی برای سفر به طور مستقل هستند. جاده های تایلند در بیرون مناطق شهری، جمعیت زیادی ندارند و نشانه های جاده ای اغلب به زبان انگلیسی و تایلندی می باشند.

به لحاظ قانونی، شما مجوز بین المللی برای اجاره یک خودرو نیاز دارید، اگرچه همه شرکت های کرایه خودرو این قانون را اجرا نمی کنند. شما می توانید وسایل نقلیه مورد نظر خود را رزرو کنید که از طریق آژانس های بین المللی مانند Avis و Budget می باشد.

زیما سفر پارس همراه شما در  تور تایلند  ،  تور ارزان تایلند  و تور لحظه آخری تایلند همراه شماست و با مشاوره مناسب به شما سفر خاطره انگیزی می سازد. 

اجاره موتورسیکلت و موتور گازی حتی راحت تر می شود

اکثر شرکت ها، دوچرخه ها را تقریبا به هر کسی کرایه می دهند. کلاه ایمنی ضروری است و اگرموتور شما دارای چتر نباشد، از عینک آفتابی استفاده کنید. شما همچنین باید شلوار و کفش (بدون دمپایی) را برای حفاظت خود پوشانید. تصادفات رایج هستند و بسیاری از دوچرخه ها در وضعیت بدی قرار دارند، بنابراین لاستیک، زنجیر و ترمز را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که توسط بیمه مسافرتی خود تحت پوشش قرار دارید و اگر نمی دانید که چگونه سوار آن شوید، هرگز یک دوچرخه کرایه نکنید!

این ها همه بخشی از یک تجربه تایلندی است

بسیاری از راه های هیجان انگیز برای رسیدن به مقصد، بخش بزرگی از جذابیت تایلند به عنوان مقصد تفریحی است. دیدار مردم محلی در اتوبوس، دیدن ویرانه های باستانی از پنجره یک قطار و بازدید از جزایر مخفی از یک هواپیمای کوچک، می تواند سفر به تایلند را به تجربیات خاطره انگیز شما اضافه کند.

در کنار موارد ذکر شده، ده ها گزینه دیگر وجود دارند: شما می توانید به دوچرخه سواری در کوهستان در پارک های ملی و یا فیل سواری در جنگل بپردازید؛ شما می توانید یک شهر را با قدم زدن کشف کنید؛ با یک ترن هوایی بر فراز پایتخت پرواز کنید؛ و یا در اطراف خرابه های تاریخی دوچرخه سواری کنید - سال گذشته، من یک روز کامل به تور دوچرخه سواری آیوتایا تور پیوستم که فوق العاده بود: از مزارع سبز زمردی شالیزارها و روستاهای قدیمی حومه شهر گذشتم، تا اینکه به فضای بین معابد مقدس شهرستان باستانی و ساختمان فرو ریخته رسیدم و از آن نیز عبور کردم.

مهم نیست که از کجا بازدید می کنید یا اینکه چه مدت در تایلند اقامت دارید، من توصیه می کنم که ماجراجو باشید و به جای تکیه بر تاکسی ها یا رانندگان، بیشتر از روش های مختلف حمل و نقل در تایلند استفاده کنید. ارزشش را دارد، من قول می دهم.

با تشکر از حمایت ای همیشگی شما همراهان زیما سفر پارس، امیدواریم اطلاعات مناسبی برای تور تایلند به شما رسانده باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.